Eredményeink

Adok-veszek

Megjelenés Lista

Green Day Rock Band - június 8.

Hozzászólások

  • thirty3: Guitar Hero Gibson X-plorer vezetékes gitárok eladók (PC-hez és Xbox 360-hoz) Vadonatúj, külföldr... (2010.06.11. 11:28) Adok veszek keresek
  • ryyka (törölt): @r l ! l c l h l á l r l d: A PS2 és PS3 hangszerek teljesen megegyeznek, egy és ugyanazok, szóval... (2010.04.06. 20:38) Guitar Hero World Tour in da hauz!
  • pontazvok: Kösz a választ, a másik topiknál.:D (2010.02.03. 19:01) Guitar Hero III a hazai boltokban
  • seanthomas: @buciii: Köszönöm szépen hogy ilyen gyorsan válaszoltál, a szabályzatot én is olvastam, készülök i... (2009.07.30. 16:52) WCG 2008 élő közvetítés
  • sztahanov: Sose tudom megjegyezni, de asszem komponens, igen, szoval 5 harang log rajta, ketto a hangnak, ill... (2008.10.29. 10:32) Rock Band kicsomagolás

Címkék

budapest gameshow (1) custom (1) frets on fire (1) fun (5) gh (11) gh1 (5) gh2 (12) gh3 (22) gh4 (1) gh80 (3) harmonix (1) hírek (30) hyperspeed (1) kommuna (3) lapszemle (16) média (1) parti (1) ps3 (1) rock band (26) státusz (12) tipp (5) tv (1) videó (13) xbox360 (3) zúzda (11) Címkefelhő

Állandó oldalak

Életnagyságú kontrollerek

2007.09.28. 13:10 sztahanov

A Guitar Hero egyik legnagyobb átka a gitárkontroller mérete, a 3/4-es gitár egy normál méretű emberen egyszerűen hülyén néz ki. Értem én, hogy nem lehet akkora dobozban szállítani, meg sok szempontnak megfelelő kompromisszumot kellett kötni, de mégis. A másik fontos dolog, hogy egy igazi gitár jóval nehezebb, és az jó, mivel a kontrolleren annak súlytalansága miatt nehezebben lehet mozgatni a lefogó ujjakat. Mit lehet tenni?

Hát lehet pl. készen venni rendes méretűt. Az artguitar.com borzalmas flashes oldalán ugyan képtelenség megtalálni a pontos infókat, de ők - fő profiljuk, az artisztikus gitárkusztomizálás mellett - gyártanak GH kontrollereket is, azaz normál gitárba szerelnek GH kontrollert, ez AG Riff Master (Limited Edition) névre hallgat és így néz ki:

Vagy:

Élőben meg:

Zsír! A cucc 400 dollárért kapható PS2-höz kb. karácsony körül, ami az instant get kategóriából egy kicsit kitolja (mármint az ár), vagy legalábbis határeset.

Kevésbé praktikus megoldás otthon készíteni nagyobb kontrollert, pl. legóból:

Nyilván nem a játszhatóságon van a hangsúly, hanem a funfaktoron.

Végül, igazi ezermestereknek marad a full otthoni operáció, valamilyen normál gitárba átültetni az elektronikát:

Remek, nagyon részletes leírás található az átalakításról sok fotóval a Toolmongeren. Még képek itt. Ugyanez másképpen, szintén sok képpel meg emitt.

19 komment

Címkék: tipp

A bejegyzés trackback címe:

https://guitarhero.blog.hu/api/trackback/id/tr34179585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leone007 2007.09.28. 23:48:08

Jaj ez de egy beteg dolog. Értem én, hogy jó a GH, de basszuskulcs. Gitárokat átalakítani kontrollerré??? Ez amolyan "a fagyi visszanyal" dolog. Tanuljon meg gitározni aki gitárt vesz. Szerintem. :-)

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.09.28. 23:56:48

Nem pontosan értem az érvelésedet, azt hiszem. Van valami szent mozzanat a gitárkészítésben, ami a gitárkontrollerkészítésből kimarad? Szűzlányok vérével kapcsolatos?

Médiageci · http://twitter.com/mediageci 2007.09.29. 01:08:01

Ez tényleg király lehet (én is posztoltam róla régebben), bár jól meg is kérik az árát, nem biztos, hogy annyi van a Guitar Hero témában jelenleg, hogy megérje a kontroller a befektetést. Tudom, a blog a játékról szól, így ez szentségtörő vélemény, én a Vib-Ribbon (pitch recognition) technológia irányába és a ChuChu Rocket! / LittleBigPlanet közösségi pályaszerkesztős irányába tolnám el a sorozatot.

A fenti pengeváltáshoz annyit, hogy remélem a Violin Hero-hoz nem alakítanak majd át Stradivarikat. :)))

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.09.29. 09:25:58

Az elmúlt másfél év egyik legsikeresebb konzolos játékáról van szó, ami ráadásul nagyon várt folytatással jön, tehát a mi ér meg mit kérdést abban a kontextusban kell feltenni, hogy rengeteg rajongó és erős kultusz van - a GH nagyon sokáig játszható játék, kifogyhatatlan dalutánpótlással.

A közösség erejében pont itt nem hiszek, az iTunesba sem a népek töltenek fel számokat, hanem a kiadók :-)

Médiageci · http://twitter.com/mediageci 2007.09.30. 09:42:46

sztahanov: Nem is a játékot fikáztam, hanem, hogy véges a zenék száma, lehetne akár ezen is javítani. A Rock Band (szintén mindketten híreztük) talán fog. Persze az is igaz, hogy a túl nagy nyitottság rosszul is elsülhet, felhígulhat a tartalom gagyival vagy jogsértővel, de talán okos social networkkel, online zeneboltokkal való összekötéssel, osztályzással és hasonlókkal ezt is kordában lehetne tartani. A másik, amit játékfejlesztőként bevetnék, a Vib-Ribbon jellegű saját zene (tehát megvásárolt CD, MP3) alapján történő pályagenerálás.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.09.30. 14:25:25

Nézd, 171 szám van jelenleg a GH1+GH2+GH80 kombón összesen, mint gyakorló játékos, azt állítom, hogy ez nagyon sokáig tud nem unalmas maradni. Minden számmal egy csomó időt el tudsz tökölni, amíg eljuttatod 5 csillagra vagy 100%-ra experten. És aztán ott van a multiplayer, azzal bármennyit lehet nyomni.

Ugyanakkor találkoztam már néhány custom trackkel, és egyszerűen gagyik voltak, ez van. Nagyon sok munkát kell beleölni abba, hogy egy számot játszhatóvá tegyenek (van werkfilm a játékok mellett, érdemes megnézni). Ezt hobbiból senki nem fogja jól megcsinálni. És akkor ott van az, hogy ismert számokat akarsz játszani, kiadói jogok, stb. Mondom ezt úgy, hogy amúgy munkakörömből kifolyólag abszolúy hiszek a közösségi tartalomban.

(Hol írsz erről, nem találom...)

Médiageci · http://twitter.com/mediageci 2007.09.30. 16:07:09

sztahanov: Persze, az összes részben azért van anyag, nem vitatom, és hát nem úgy tűnik, hogy nem lesznek további folytatások.

Nekem csak a Guitar Hero II: Rocks the 80's van meg, egyelőre gitár nélkül, és ezt sem pörgettem még ki, a 100 százaléktól meg messze vagyok. Azért határozottan tetszik a téma, ahogy minden zenei és ritmusjáték.

Csak ötleteltem és ötletelek, hogy hogyan lehetne szinte végtelenné tenni a tartalmat. A Vib-Ribbon a vesszőparipám, mert sem előtte, sem azóta nem generáltak zenéből pályát, bár az algoritmusra, hogy igazán Guitar Hero-val játszhatóvá alakítsak zenéből kinyerhető mintákat még nincs ötletem, ahogy a Vib-Ribbont sem fejtettem meg, akármennyire primitiv játék (33.8MHz-en csak nagyon durván mintavételezi végig az audio CD-t, nem hiszem, hogy akár rendes FFT is beleférne). Valószínűleg sok mintával, sok trial and errorral és tanítással lehet kidolgozni a rendszert.

A kiadói jogokat úgy képzelem, hogy a cucc lehetővé tenné egy MP3 online megvásárlását, PS3-ra, X360-ra és PC letöltését vagy egy CD begrabbelését, és abból vagy a fenti módon hozna létre frankó pályát, vagy egy zenéhez készített, sokak szerint sok csillaggal jutalmazott pályát tölthetnénk le. Nagyjából ezt el lehetne játszani a dobolós, rumbatökös, énekes és táncos játékoknál is.

Custom trackeket min próbáltál, PS2-n, X360-n vagy a PC-s garázsklónoknál? Én még nem próbáltam ilyesmit, bár tényleg abszolút kezdő vagyok ebben a játéksorozatban.

Nagyon lájtos, pár soros híreket írtam csak a Rock Bandről meg a Guitar Hero III: Legends of Rockról egy titkosabb blogomra, említésre sem méltó a dolog, csak úgy kacsintósan említettem, mivel ha jól tudom te vagy a blog.hu fő fejlesztője, így gondoltam debugból mindig figyeled, hogy melyik accounthoz mik tartoznak. :)))

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.09.30. 22:56:43

Gondolj arra, hogy egy zenész hány számot játszik el életében :-) mármint hogy hánya tanul meg igazán.

A Vibribbon azért más tészta szerintem, mert ott a zene csak randomgenerátor szerepet játszik, ahhoz viszont igazi emberi (zenészi) munkaerő kell, hogy bármilyen számból a megfelelő 4 különböző nehézségű gitárszólamot ki tudd szedni (plusz minden számban két különböző gitár van). Mindezt úgy, hogy játékélményben jók legyenek a szólamok, azaz nem feltétlenül a konkrét fizikai hangzáshoz kell kötődniük. És mondom, ezt nehézségi fokozatonként külön, nem lehet egyszerűen deriválni a könnyebbeket a legnehezebből, hanem mindegyiknek másképpen kell játszhatónak lennie.

Szóval maga az elgondolás persze jó, csak megvalósíthatatlan. Én erős AI-szkeptikus vagyok, amik ma vannak, azok fényévekre vannak egy ilyen komplexitású feladattól.

Custom tracket csak youtube-on láttam, illetve kipróbáltam egyszer ezt a Fretmania nevű opensource dolgot, és arra jó volt, hogy lássam, hogy semmilyen élményt nem ad egy public domain tinglitangli eljátszása.

17 ezer blog van egyébként, naponta 700 új poszt, ki kell ábrándítsalak, nem tudom követni őket :-)

Médiageci · http://twitter.com/mediageci 2007.10.01. 11:01:23

sztahanov: A zene is csak matek, de persze igazad van, a dolog nagyon-nagyon komplex hanganalizáló + nehézséget, változatosságot és sok egyebet figyelembe vevő pályageneráló AI-t igényelne. Elméleti szintnél sokkal melyebben még nem mentem bele a kérdésbe. Nem is biztos, hogy fogok, hátul van ez a játékterveim között.

Off kérdés, de a GH sorozatnál van valami köze a lefogásoknak a valódi lefogásokhoz? Már ha te tudsz igazi gitáron is játszani, mert én nem. Tehát kábe OTT kéne lefogni, hogy AZT az akkordot kiadd meg ilyenek?

A Vibri azért több mint randomgenerátor, bár biztosan hézagosan vesz mintákat a lemezről scannél, tehát olyan sok okosságot nem csinálhat, de beat detection azért van benne, az alapján gyorsít, lassít és ütemre adja a jeleket, az ismétlődéseknél a pálya ismétlődés némi pattern recognitiont is jelez. Arra nincs tippem, hogy mi szabályozza néha a kameraforgást és a jelek közötti sebességkülönbséget (mondjuk négyszög előzi a háromszög jelet pályan belül, az ilyesmi szivatós), talán csak hasra ütve létrehozott feltételek hozzák ezt elő, így az egyik zene nehéz pálya lesz, a másik könnyű.

Értem, azt hittem neked valami debug módban megy a blog-hu, látod a nickek mellett az IP-t, blogokat, Inda accountot meg mindent, mint blog.hu isten. :) Sz'al van egy videojáték híreket hétköznap tologató blogom is az itt linkelt lassú filmes mellett, elég jelentéktelen, nincs sok érdekesség benne a gitáros játékokról sem.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.10.01. 12:27:07

Ha egy AI erre képes lenne, akkor már zenét is tudna szerezni... :-)

A lefogásokkal kapcsolatban nem tudok nyilatkozni, nyilván erősen egyszerűsíteni kell, hiszen az igazi gitár másfél dimenziós (vannak húrok meg lefogópontok, a kettő persze ugyanazon a skálán), a GH meg csak egy. Egyszer néztem egy videót arról, hogyan kell igazi gitáron gitározni a Sweet child of mine-t, mondjuk az ottani lefogások elég messze voltak a GH-soktól, de nem értek hozzá.

Beat detection két nagyságrenddel könnyebb feladat, mint jól hangzó hangsorokat írni. A kiindulópont más itt, a vibri fejlesztője megnézte, mit lehet kiszedni egy zenéből a jelenlegi technológiával, és ezekre az elemekre talált ki és optimalizált egy játékot. A GH ennek pont az ellenkezője, nagyon jól definiált a feladat, amihez kéne valamilyen algoritmust csinálni...

(Asszem megvan a blog, rákerestem a gitárhéróra a főoldalon :-)

Médiageci · http://twitter.com/mediageci 2007.10.01. 13:44:22

sztahanov: Ha úgy vesszük, tud az AI zenét szerezni, persze kérdés, hogy mit tekintünk annak (mondjuk lehet erre is alkalmazni a Turing-tesztet: szerinted ember szerezte vagy gép). Rengeteg paper van a témában, úgy nézem sokan foglalkoznak kutatók és amatőrök is ilyesmivel. Ez href.hu/x/3me4 például L-Systems-es megközelítést használ.

Túl érdekes projektek sajnos most nem ugranak be. Amit a bookmarkjaim között találtam, az például a BOB (imprózik), a ChucK (ez inkább programozási nyelv, de egyben gazdag eszköztár, amivel a dolog megoldható, a gép kisebb-nagyobb mélységben zenélésre tanítható), van valami híres zenész által írt program, ami nem tudom hányszáz évig generál nem ismétlődő streamelt zenét (nem találom a nevét), de vannak olyan cuccok is, mint a Saiko és a BUZZle, amik viszonylag kevés interakcióval (randommal automatizálható lenne) generálnak kötött stílusban zenét.

Ez a tudáshalmaz összekötve, visszacsatolva még érdekesebb dolgokra lenne képes, persze nem mondom, hogy a Smoke on the Water kijönne eredményként vokállal együtt (hmm, Yamaha Vocaloid), meg hát ugye ezzel visszakanyarodunk az egymillió majom egymillió írógéppel megírhatja a Hamletet is dologhoz.

Sz'al igazad van, csak érdekességként írtam, hogy nézőpont kérdése ez az AI-zene dolog. :)

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.10.01. 15:06:17

10 éve az ABCD-n írtunk a Brian Eno-féle Koanról, rajta is volt, azt hiszem, szerintem erre gondoltál, itt van róla egy cikk:

music.hyperreal.org/artists/brian_eno/interviews/ind96b.html

Mondjuk ez meglehetősen korlátozott stílusban és mélységben is.

Médiageci · http://twitter.com/mediageci 2007.10.01. 15:27:30

sztahanov: Az az, bár az online verziónak (amit nagyon nem találok az 5000 bookmarkom között) mintha más nevet adtak volna, de creditelték Enot. Minimál oldal a streamnek, számolja, hogy hány éve fut, és hány évszázad múlva loopol.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.10.02. 22:58:17

Médiageci: tételezzük fel, hogy egy AI olyan General MIDI-t gyárt egy CD track-ból, ahol szépen elkükönülnek a szólamok, szép tiszta event-ek vannak, a szóló track pedig monofonikus és precíz, és nem utolsósorban lehet tudni, hogy az a szóló.

Még ha ez megvan, akkor is adoptálni kell GH-ra.

És ezzel meg is érkeztünk az én vesszőparipámhoz, miszerint a GH-nak sok köze nincs a zenéhez, és ez engem valahogy zavar, kb. annyira, mint az első hozzászólót a valódi gitárok kontrollerré alakítása, vagy a Hello Kitty-s Fender (pedig nem vagyok gitárbuzi).

Na jó, egy GH-track a zenéből a ritmust egész jól megörökli, de a szóló dallama csak annyira marad meg, mint hegesztőszemüvegen át a gyertyaláng fénye.

BTW ennyi igyekezettel akár egy igazi szólót is meg lehetne tanulni, amit beleraknak a GH-playerek.

Mindenesetre egyszer kipróbálom, mert játéknak egészen nagyszerű: zene, perfeckionitás, közösség, verseny.

Jól értem, lehet homebrew GH-tracket készíteni valamivel?

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.10.02. 22:59:10

lol, pont a "perfekcionitás" szót qtam el

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.10.02. 23:09:30

A Gh-nak kb. ezerszer több köze van a zenéhez, mint mondjuk a FIFA08-nak a focihoz, vagy mondjuk a Halo 3-nak a gyilkolászáshoz.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.10.04. 10:42:56

...khm...

Ha valaki (igazi gitáron) megtanul egy mégoly virtuóz gitárszólót is, még az sem zenélés.

Csak (mechanikus) artistamutatvány.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.10.04. 10:48:07

Általában nehéz a hangszeres tudást a művészettől szétválasztani, de szerintem a GH kapcsán ebbe a filozófikus mélységű vitába beleszaladni azt jelenti, hogy elég messzire kerültünk a kiindulástól :D

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.10.04. 11:14:54

A GH egy játék.

riszpekt:)


(off: levettem a polcról az abcd 95/3 és 95/4 számait... ööö ...hmm:)
süti beállítások módosítása